انواع مختلف پولکی

۰ تا ۱۰۰ طرز تهیه پولکی

آیا دوست دارید بتوانید پولکی،این خوراکی خوشمزه را در خانه نیز تهیه کنید؟ چقدر با طرز تهیه پولکی آشنا هستید. در این مقاله ما سعی کرده ایم در مورد طرز تهیه پولکی و انواع آن با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری بدست آورید.

پولکی یکی از سوغات شهر اصفهان و تبریز است که بسیار خوشمزه است. پولکی از سال های قدیم تا اکنون وجود دارد و معروفیت آن به دلیل طعم بسیار خوشمزه آن است. پولکی را میتوان را با چای و قهوه سرو کرد.

انواع پولکی زیاد است که در زیر به برخی اشاره می کنیم:

  • پولکی زنجبیلی
  • پولکی کنجدی
  • پولکی زعفرانی
  • پولکی لیمویی

اکنون در مورد طرز تهیه پولکی صحبت خواهیم کرد.

طرزتهیه پولکی زنجبیلی:

مواد لازم برای در طرز تهیه پولکی زنجبیلی:

  • (450 گرم) زنجبیل تازه ، پوست کنده
  • در صورت تمایل 4 فنجان (800 گرم) شکر ، به علاوه شکر اضافی برای پوشاندن برش های زنجبیل
  • 4 فنجان (1 لیتر) آب
  • کمی نمک

اگرچه توصیه می کنم در بحث طرز تهیه پولکی، از دماسنج پولکی استفاده کنید ، اما اگر آن را ندارید ، به راحتی در قابلمه زنجبیل را در حال پختن شربت نگه دارید. وقتی مایع قوام شربت افرا باشد و حباب ها غلیظ باشند ، این کار تمام می شود.

اگر مطمئن نیستید که دماسنج شما حقیقت را می گوید ، یک گلدان آب را با دماسنج درون آن بجوشانید. هنگامی که آب در حال جوشیدن است ، اگر در سطح دریا زندگی می کنید ، دما باید 212ºF یا 100ºC باشد.

پولکی کنجدی یکی از انواع پولکی

طرزتهیه پولکی :

  1. زنجبیل را تا حد ممکن نازک برش دهید. نمی تواند خیلی نازک باشد ، بنابراین از یک چاقوی تیز استفاده کنید.
  2. برش های زنجبیل را در قابلمه غیر واکنشی بریزید ، آب کافی اضافه کنید تا زنجبیل را بپوشاند و جوش بیاورید. حرارت را کم کنید و بگذارید زنجبیل به مدت ده دقیقه بجوشد. آبکش کنید و تکرار کنید ، یکبار دیگر برش های زنجبیل را بپزید.
  3. شکر و 4 فنجان آب (1 لیتر) آب را به همراه کمی نمک و برشهای زنجبیل درون قابلمه مخلوط کرده و بپزید تا دما به 225 درجه فارنهایت (106 درجه سانتیگراد) برسد.
  4. از روی حرارت برداشته و بگذارید حداقل برای یک ساعت بماند ، اگرچه اغلب اجازه می دهم یک شب بماند. برای پوشاندن برش ها با شکر ، زنجبیل را به آرامی گرم کنید (در صورت گرم شدن شربت راحت تر تخلیه می شود) و زنجبیل را از طریق آبکش یا صافی صاف کنید. بگذارید 30 تا 60 دقیقه کاملاً تخلیه شود. اگر شربت را برای یک هدف دیگر ذخیره کردید ، زنجبیل را از یک کاسه صاف کنید. زنجبیل همچنین می تواند در شربت ، در یک ظرف نگهداری شود.
  5. برش های تخلیه شده را در شکر دانه ای اضافی بریزید. قند اضافی را تکان دهید و برشهای زنجبیل را روی ورق پخت یا خنک کننده پهن کنید تا حدی خشک شوند. شکر را می توان در خمیر یا پایه بستنی ، یا به منظور دیگری استفاده مجدد کرد.

نگهداری:

 زنجبیل که در شربت آن بسته بندی شده است ، می تواند تا یک سال در یخچال نگهداری شود. اگر می خواهید آن را متبلور کنید ، در ابتدای مرحله شماره 3 یک قاشق غذاخوری یا دو قاشق غذاخوری شربت ذرت یا گلوکز به شربت قند اضافه کنید.

در صورت ریختن شکر ، قطعات را می توان در دمای اتاق یا در یخچال برای مدت چند ماه نگهداری کرد.

طرز تهیه پولکی کنجد عسل (پاستلی)

پولکی عسل کنجد ، یا پاستلی ، یک شیرینی سنتی یونانی است که ساده ترین مواد را برای ایجاد یک درمان طبیعی و مفید شامل سه ماده ساده شامل: دانه کنجد ، عسل و نمک تصفیه نشده دریا ترکیب می کند. پولکی عسل کنجد غالباً برای عید سرو می شود ، هرچند که در هر زمان از سال یک غذای جذاب محسوب می شود پولکی کنجد با عطر و طعم کنجد غلیظ است و پولکی جوانی را به طرز دلپذیری ارائه می دهد.

دانه کنجد منبع غنی از مواد معدنی از جمله کلسیم و روی را ارائه می دهد ، و آنها اغلب در لیست بهترین منابع ویتامین ها و مواد معدنی قرار می گیرند. در واقع ، دانه کنجد منبع غنی از تیامین ، ریبوفلاوین ، ویتامین B6 ، کلسیم و منیزیم است. پوست دانه های کنجد حاوی اگزالات است و به همین دلیل توصیه می کنم از دانه کنجد پوست شده نه تنها برای جذب مواد معدنی بهتر بلکه برای بهبود عطر و طعم استفاده کنید.

زمان لازم برای آماده سازی پولکی:

5 ساعت

زمان پخت در طرز تهیه پولکی کنجد عسلی:

15 دقیقه

کل زمان پخت در طرز تهیه پولکی کنجد عسلی:

20 دقیقه

این طرز تهیه 48 تکه پولکی کنجدی می سازد

پولکی یک شیرینی سنتی ایرانی

مواد لازم در طرز تهیه پولکی:

  • ½ فنجان دانه کنجد پوست گرفته
  • ½ فنجان عسل
  • ¼ قاشق چای خوری نمک واقعی ریز آسیاب شده
  • روغن زیتون فوق العاده بکر (برای چرب کردن ورق پخت)

طرز تهیه پولکی

یک ورق پخت را به طور سخاوتمندانه با روغن زیتون چرب کرده و کنار بگذارید.

یک تابه چدنی کاملاً فصلی را روی شعله متوسط ​​تا متوسط ​​گرم کنید تا در اثر لمس داغ شود. دانه های کنجد را در قابلمه داغ ریخته و مدام با قاشق چوبی آن ها را هم بزنید تا خوب تست شوند و به رنگ قهوه ای طلایی درآیند – حدود 5 دقیقه.

عسل و نمک دریا را در دانه های کنجد برشته شده هم بزنید تا خوب خوب روی آن بپوشند و مخلوط سفت شود.

مخلوط عسل و دانه کنجد را روی ورقه پخت چرب خود بریزید و مخلوط را با قاشق چوبی صاف کرده و صاف کنید.

پولکی را به قطعات ¼ اینچ در 1 اینچ امتیاز دهید و ظرف را کنار بگذارید تا پولکی به حدی خنک شود که بتواند راحت از عهده آن برآید.

وقتی لمس کردید و دیدید خنک است ، اما هنوز گرم است و قابل انعطاف نیست ، انگشتان خود را با روغن زیتون چرب کنید و تکه های پولکی عسل را به داخل چوب های کوچک و گرد بچرخانید.

قبل از سرو اجازه دهید تا کاملاً سرد شود.

طرز تهیه پولکی زعفرانی

مواد لازم در طرز تهیه پولکی زعفرانی:

  • شکر
  • یک پیمانه (150 گرم)
  • آب
  • یک دوم پیمانه (80 میلی لیتر)
  • سرکه ی انگور
  • یک چهارم پیمانه (40 میلی لیتر)
  • زعفران (حل شده در آب جوش)
  • 1 قاشق سوپخوری (14 میلی لیتر)

طرز تهیه پولکی:

ابتدا روی یک کاغذ آلومینیومی روغن بریزید و آن را چرب کنید.  آب ، سرکه و شکر را بر روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا شکر آب شود. توجه کنید که مواد را روی حرارت هم نزنید. پس از آن زعفران را به مواد اضافه کنید. سپس کمی از مواد روی حرارت را برای امتحان روی یخ با قاشق بریزید اگر مایع سریع حالت گرفت و سفت و شکننده شد پولکی زعفرانی شما آماده است. پولکی مایع را از روی حرارت بردارید و روی ورق آلومینیومی که قبلا آماده کرده اید با قاشق حالت دهید و به شکل های مختلف در بیاورید. سپس بگذارید تا مواد سرد شود و حالت بگیرد. پولکی زعفرانی شما آماده است. نوش جان

نکات :

اگر مواد پولکی خود را زیاد بر روی حرارت بگذارید پولکی مزه تلخی به خود می گیرد و همچنین اگر زمان کمی روی حرارت بماند سفت و شکننده هنگام سرد شدن نمی شود.

طرز تهیه پولکی لیمویی

مواد لازم در طرز تهیه پولکی لیمویی:

با این دستور طرز تهیه پولکی، یک کاسه پولکی برای شما آماده می شود.

  • 4 قاشق سرکه سفید
  • 65 گرم آب
  • 70 گرم شکر
  • 3 قاشق غذا خوری کنجد بو داده
  • 1 عدد لیمو عمانی متوسط

طرز تهیه پولکی:

در مرحله اول از طرز تهیه پولکی، یک سینی بزرگ را چرب کنید و کنار بگذارید و در ادامه پخت پولکی سرکه و شکر و آب را در شیر داغ میریزیم و سپس ، آن ها را با هم مخلوط می کنیم و سپس مواد روی گاز قرار می دهیم. سپس منتظر می مانیم شکر در مخلوط آب شود و هنگامی که شکر کاملا آب شد باید به علاوه آن مواد حدود 16 تا 22 دقیقه باید با هم بجوشند و توجه داشته باشید که مواد را در هنگام پخت پولکی نباید هم بزنید. در مرحله بعد از طرز تهیه پولکی برای فهمیدن اینکه پولکی آماده است یا نه مقداری از پولکی را با قاشق چوبی بر روی یک لیوان که داخل آن یخ است بریزید اگر مواد ریخته شده سفت و جامد و شکننده شد پولکی آماده است.

لیمو عمانی ها را بشکنید و دانه های آن را جدا کنید پس از آن آن را با کنجد بو داده مخلوط کنید و اگر مواد بالا آماده شد لیمو عمانی و کنجد را به مخلوط اضافه کنید و آرام آرام کمی هم بزنید در مرحله آخر سینی چرب شده را بیاورید و با کمک قاشق مواد پولکی کنجد لیمو عمانی را به صورت شکل گرد و دایره ای در بیاورید. و داخل یخچال بگذارید سپس پس از 15 دقیقه پولکی ها را از یخچال بیرون بیاورید. پولکی کنجد لیمو عمانی شما آماده است .

سخن پایانی:

امروزه به دلیل دردسر های حمل نقل سفر کردن و رفتن به اصفهان برای خرید پولکی سخت شده است. شما می توانید برای خرید پولکی به سایت فروشگاهی ما مراجعه کنید

برای خرید پولکی های خوشمزه با بسته بندی های جذاب به سایت معتبر فروشگاهی زیر بروید:

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با طرز تهیه پولکی زنجبیلی،کنجدی،زعفرانی و لیمویی  آشنا کنیم. اکنون شما می توانید در خانه با توجه به این طرز پخت ها، انواع پولکی را تهیه کنید. امیدواریم از آنچه خوانده اید لذت برده باشید.اگر دوست دارید آن را با دیگران نیز به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری
برچسب ها: بدون برچسب
0

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *