پولکی از مواد غذایی پرکالری است.

پولکی بعنوان یکی از مواد غذایی پر کالری

افرادی که نگران افزایش وزن خود هستند، معمولا کالری مواد غذایی را بررسی می کنند و سپس آنها را مصرف می نمایند. در این میان مواد غذایی پر کالری برای این افراد نقش کمرنگ تری در سبد غذایی شان دارند.

بسیاری از غذاها و بسیاری از مواد غذایی هستند که چربی و قند بسیار بالایی دارند. این مواد به دلیل دارا بودن مقدار زیادی چربی و قند مواد غذایی پر کالری نامیده می شوند. تمامی افراد حتی کسانی که لاغر هستند باید مراقب باشند تا از این مواد غذایی به حد مناسب در برنامه غذایی شان استفاده کنند.

استفاده بیش از حد از مواد غذایی که چربی و قند بالایی دارند می تواند در طولانی مدت بدن انسان را دچار بیماری های بسیار زیادی کند؛ بنابراین باید در مصرف آنها دقت داشت.

شاید افرادی که قصد افزایش وزن دارند گمان کنند با مصرف غذاهای پر کالری می توانند به افزایش وزن خود کمک کنند. این موضوع شاید به ظاهر اتفاق بیفتد اما باید این را در نظر گرفت که افزایش وزن اصولی و افزایش وزن غیر اصولی بسیار متفاوت است.

مواد غذایی پر کالری

قبل از اینکه شما تصمیم به افزایش یا کاهش وزن خود بگیرید باید به سلامت بدنتان اهمیت دهید و پیش از همه سلامتی خودتان را در اولویت قرار دهید. در این مقاله قصد داریم غذاها و مواد غذایی پر کالری را به شما معرفی کنیم و مفید یا مضر بودن آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

پولکی

پولکی یکی از شیرینی های معروف اصفهان به حساب می آید. این شیرینی طرفداران بسیار زیادی دارد . خیلی از افراد از پولکی به جای قند در کنار چای خود استفاده می کنند.

اگر بخواهیم کالری پولکی را مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم این شیرینی به نسبت قند کالری بسیار کمتری دارد و جایگزین کردن پولکی با قند برای صرف چای کاملا کار درستی است.

یکی از مواد غذایی پرکالری، آبنبات پولکی است.

پولکی در مقایسه با قند ارزش غذایی بالاتری دارد و اگر به حد تعادل استفاده شود هیچ آسیبی به بدن نمی رساند. پولکی یکی از آن دسته شیرینی هایی است که با طعم های مختلفی تهیه می شود. به طور کلی 100 گرم پولکی تقریبا 313 کالری دارد.

شما می توانید با در نظر گرفتن این مقدار کالری و با توجه به شرایط جسمی تان از پولکی به جای قند در برنامه غذایی تان استفاده کنید. جالب است بدانید که پولکی طرز تهیه آسانی دارد.اگر دوست دارید در مورد طرز تهیه پولکی بدانید، مقاله ۰ تا ۱۰۰ طرز تهیه پولکی را دربلاگ ما بخوانید.

شکلات تلخ

شکلات تلخ را می توان جزو مواد غذایی پر کالری دانست. شکلات تلخ یکی از محبوب ترین مواد غذایی است که کالری بالایی دارد. شکلات تلخ تقریبا 65 درصد چربی دارد و همچنین می توان آن را منبع غنی آنتی اکسیدان دانست.

همانطور که می دانید شیر کاکائو یکی از مواد غذایی پر کالری به حساب می آید. از آن جایی که شکلات تلخ در مقایسه با شیر کاکائو کالری پایین تری دارد شما می توانید مصرف آن را با شیر کاکائو جایگزین کنید.

اگر شما بیماری خاصی دارید و مجبور به رعایت رژیم غذایی خاصی هستید باید حتما در مصرف تمام مواد غذایی به خصوص آنهایی که کالری بالایی دارند دقت کنید.

کره بادام زمینی

به طور کلی نمی توان تمام مواد غذایی پر کالری را مضر دانست. اگر شما از این مواد غذایی در حد تعادل استفاده کنید برای شما مشکلی به وجود نمی آید. بسیاری از مواد غذایی که حاوی کالری بالایی هستند جزو آن دسته مواد غذایی مفید برای بدن به حساب می آیند.

البته ناگفته نماند که مصرف خیلی از این مواد غذایی حتی در حد کم هم برای بدن بسیار مضر است. کره بادام زمینی جزو آن دسته مواد غذایی به حساب می آید که منبع غنی از کالری است. در مقابل می توان گفت مصرف این ماده غذایی برای بدن مفید است.

تقریبا می توان گفت کره بادام زمینی حاوی 8 درصد فیبر است و مصرف یک قاشق غذا خوری از آن تقریبا 100 کالری دارد. مصرف کره بادام زمینی به دلیل دارا بودن کالری بالا می تواند انرژی روزانه شما را تامین کند.

کره بادام زمینی یکی از مواد غذایی پرکالری است.

این ماده غذایی با ارزش بیشتر برای ورزشکاران و کودکان در حال رشد مفید است، زیرا آنها انرژی بسیار زیادی برای انجام فعالیت روزانه شان نیاز دارند.

تخم مرغ

یکی از مواد غذایی بسیار پر مصرف تخم مرغ است. تقریبا می توان گفت همه ما از تخم مرغ در برنامه غذایی مان به روش های مختلفی استفاده می کنیم. یک تخم مرغ متوسط تقریبا حدود 70 کالری دارد.

مصرف تخم مرغ می تواند انرژی بالایی به بدن شما برساند؛ بنابراین می توان آن را جزو آن دسته مواد غذایی پر کالری دانست. تخم مرغ می تواند در افزایش وزن بسیار موثر باشد؛ اما باید در مصرف آن بسیار احتیاط کرد. زرده تخم مرغ مقدار بسیار زیادی اسید های چرب و امگا 3 را در خود جای داده است؛ بنابراین باید در مصرف این ماده غذایی پر کالری حد تعادل را برقرار نمود.

اگر شما به دنبال افزایش وزن خود هستید می توانید از تخم مرغ آبپز شده به همراه روغن زیتون و ماست پر چرب استفاده کنید. ترکیب این سه ماده غذایی کالری بسیار زیادی را به بدن شما می رساند.

میوه های خشک

مصرف میوه خشک می تواند مقدار بسیار بالایی کالری به بدن شما برساند. معمولا میوه ها به هنگام خشک شدن به طور کامل آب خود را از دست می دهند و اندازه آنها بسیار کوچک تر از حد واقعی شان می شود. در این صورت شما تمایل دارید مقدار بیشتری میوه خشک مصرف کنید.

به طور تقریبی می توان گفت یک نصفه لیوان میوه خشک حدودا 200 کالری به بدن شما می رساند. علاوه بر میوه خشک بعضی از آبمیوه ها نیز کالری بسیار بالایی دارند. معمولا این کالری بالا شامل میوه های شیرین مانند گیلاس،  بلوبری، هلو وغیره می شود.

همچنین مصرف میوه های خشک شده ای مانند انجیر، کشمش، سیب، گلابی و گیلاس کالری بالایی به بدن شما می رساند. اگر شما به شدت نگران اضافه وزن خود هستید باید در مصرف میوه های خشک و آبمیوه آنها دقت داشته باشید زیرا این میوه ها دارای کالری بالایی هستند و قند طبیعی بالایی را به بدن شما می رسانند.

مصرف میوه خشک در حد تعادل می تواند برای بدن شما مفید باشد. علاوه بر آن اگر سعی کنید از آبمیوه طبیعی استفاده کنید به طبع کالری کمتری به نسبت آبمیوه های صنعتی دارد.

در این مقاله سعی کردیم مواد غذایی پرکالری را به شما معرفی کنیم. حتما سعی کنید این مواد را بصورت متعادل مصرف کنید تا به سلامتی شما آسیبی وارد نکند. از اینکه همراه ما بودید و این مقاله را خواندید بسیار سپاسگزاریم.

برچسب ها: بدون برچسب
0

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *