انواع گز شامل شکلاتی پسته ای

آشنایی با انواع گز

چقدر با انواع گز آشنا هستید؟ تا به حال به ترکیبات گز توجه کردید؟در این مقاله به بررسی انواع گز و ترکیبات آنها و روش های تهیه و آماده سازی گز می پردازیم با ماهمراه باشید تا کمی بیشتر در مورد این شیرینی پرمغز و خوشمزه اطلاعات بدست بیارید. تهیه شیرینی برای بسیاری از افراد آشپز امری ناپسند است و به دانش ، مهارت و ابزار مناسب نیاز دارد. اما یک بار که امتحان کنید ، پاداش خوشمزه ای دریافت خواهید کرد. گز یک آب نبات در کل کشور است که از سفیده و یک شربت قند آب پز درست می شود ، درست مثل مارشمالو. انواع گز تقریباً همیشه شامل مغزهای بو داده مانند بادام ، گردو ، فندق و پسته و اغلب میوه های شیرینی می باشد. دستورالعمل های گز از گز سنتی ، وزن و پوشانده شده با کاغذ برنج ، گرفته تا انواع سریعتر که از برخی مراحل پیچیده عبور می کنند ، متفاوت است.  

گز بادام عسل بعنوان یکی از انواع گز

گز بادام عسل پر از عطر و طعم عسل و بادام است. این گز واقعاً شبیه به پر کردن گز کلاسیک در آب نبات Torrone است و با سه نوع آجیل – فندق ، بادام ، و پسته می ترکد. گز پسته ای،یکی از انواع گز

تورون

گز در کشور های دیگر تورون نام دارد. اما در دستور پخت با گز ایرانی ما کمی متفاوت است. صحبت از تورون است … ساختن تورون کلاسیک خانگی (گز ایتالیایی) در خانه آسان است. این عطر با عطر و طعم عسل ، پرتقال و بادام می ترکد و یک خوراکی انحطاطی را ایجاد می کند.  

بستنی گز بعنوان یکی از انواع گز

از میان انواع گز، گز مورد علاقه خود را بردارید و به بستنی اضافه کنید. برای یک دسر برای تعطیلات تابستانی مانند روز نوروز ،  شب یلدا و روز بسیار عالی است.  

نوتلا گز ، یکی از انواع گز

چه کسی نوتلا را دوست ندارد؟ اگر طرفدار بسیار خوبی داشته باشید ، عاشق نوتلا گز خواهید بود. پر از فندق و شکلات خوشمزه و خامه ای است. نوتلا  به راحتی تهیه می شود و کمی متفاوت با انواع گز سنتی شماست. و اگر عاشق شکلات هستید ، این معجون را دوست خواهید داشت. این مورد یک پوشش شکلاتی بالای گز شکلات دارد.  نوتلا در بحث گز نوتلا

گز پسته ایرانی بعنوان یکی از انواع گز

گز پسته ایرانی یکی از انواع گز است که اغلب در خاورمیانه یافت می شود. این گز پر از پسته است و همچنین در آن از گلاب استفاده می شود که طعم خوش و گلی را به گز سبز زیبا می بخشد. در بخش های مواد غذایی خاورمیانه ای در فروشگاه های مواد غذایی و یا فروشگاه های ویژه به دنبال گلاب بگردید. گز پسته جویدنی ، ترد و خوشمزه است. رنگ های زیبای سبز و سفید آن در هر ارائه جذاب به نظر می رسد. رنگ خوراکی سبز که در این دستورالعمل خواسته شده اختیاری است و اگر پسته پیدا نکردید می توانید از عصاره بادام نیز استفاده کنید. گز پسته دارای طعم پسته و رنگ سبز ظریف برای تکمیل گز شیرین جویدنی است.   در ادامه طرز تهیه یک نوع گز را برای شما بازگو می کنیم:  

نکاتی در مورد تهیه گز فندق و شکلات

این گز مغزدار را می توان چند روز جلوتر درست کرد.آماده سازی 10 دقیقه 25 دقیقه پخت و پز به همراه خنک کردن ، استراحت ذخیره 10 – 14  اجازه دهید این گز چند روز خشک شود ،طعم خوشمزه ای ایجاد می کند. جمع: 40 دقیقه پختن: 20 دقیقه خدمات: 64 وعده توجه داشته باشید که برای تهیه این دستورالعمل به یک مخلوط کن پایه بزرگ با یک ضمیمه whisk نیاز دارید.  

طرز تهیه گز پسته

مواد لازم

  • 2 فنجان شکر
  • 1 1/2 فنجان شربت ذرت سبک
  • 1/4 قاشق چایخوری نمک
  • 1/4 فنجان آب
  • 2 سفیده
  • 1/2 قاشق چایخوری عصاره بادام
  • رنگ غذای سبز
  • 4 قاشق غذاخوری کره (نرم شده)
  • 1 فنجان پسته (تست شده)

مراحل ساخت آن

مواد را جمع کنید. یک ظرف 8 در 8 اینچی را با پوشاندن آن با فویل آلومینیوم و اسپری فویل با اسپری پخت و پز نچسب آماده کنید. شکر ، شربت ذرت ، نمک و آب را در قابلمه بزرگی روی حرارت متوسط ​​تا زیاد ترکیب کنید. هم بزنید تا شکر حل شود و پخت را ادامه دهید تا زمانی که مخلوط به مرحله گلوله سخت برسد (250 F). در حالی که مخلوط در حال پخت است ، سفیده ها را در یک کاسه بزرگ مخلوط کن قرار دهید و آنقدر هم بزنید تا قله های سفت در آن ها حفظ شود.

وقتی شربت شکر به 250 فارنهایت رسید ، آن را از روی حرارت برداشته و به آرامی تقریباً یک چهارم مخلوط را در سفیده های سفت سفت ریخته ، با همزن دائمی در حال کار. سفیده را بزنید تا مخلوط شکل خود را حفظ کند. قابلمه را با شربت قند باقیمانده به اجاق برگردانید و با حرارت متوسط ​​تا زیاد پخت را ادامه دهید تا زمانی که مخلوط به 300 F برسد (مرحله سخت). با همزن روشن ، شربت قند باقیمانده را به آرامی درون مخلوط تخم مرغ ریخته و ضرب و شتم را ادامه دهید تا مخلوط غلیظ و سفت شود.

طعم دهنده بادام و چند قطره رنگ خوراکی اضافه کنید تا گز به رنگ سبز لطیف درآید. کره نرم شده را اضافه کنید و بزنید تا آب نبات خیلی غلیظ و سیر شود. مغزها را برای آخر اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند. گز را با قاشق در ظرف آماده کرده و صاف و یکنواخت فشار دهید.اجازه دهید تا در دمای اتاق قرار گرفته و مشابه انواع گز به صورت مربع های کوچک و 1 اینچی برش داده شود. نکته مهم این است که در یخچال نگهداری شود و به صورت جداگانه در کاغذ موم یا بسته بندی مواد بسته بندی شده قرار دهید.

با خواندن این مقاله علاوه بر آشنایی با انواع گز، بهتر میتوانیم با توجه به ذائقه ی خود گز مورد علاقه خودمان را انتخاب کنیم چون کاملا با طعم و ترکیبات گزها آشنا هستیم ودر خریدگز بهتر عمل می کنیم. امیدواریم که این مقاله برای شما هم مفید باشد.  

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *