سوغات اصفهان، گز وسوهان نیز می باشد.

بهترین سوغات اصفهان

شهر اصفهان را می توان قطب مهم گردشگری ایران دانست. اصفهان دارای فرهنگ و تمدن کهن است. بناهای تاریخی شهر اصفهان بسیار دیدنی است به طوری که توریست ها و گردشگران زیادی هر ساله برای بازدید از این بناها به این شهر زیبا و تاریخی سفر می کنند. در این مقاله در مورد سوغات اصفهان مانند گز و وسوهان صحبت می کنیم.

اصفهان،شهر سوغاتی ها

خرید سوغاتی از گذشته تا به امروز در بین مردم مرسوم است. سوغات اصفهان بسیار زیاد است از خوراکی ها و شیرینی ها گرفته تا پارچه ها و ظرف های قلم کاری شده همگی سوغات اصفهان به حساب می آیند.

اصفهان سوغاتی های خوراکی و غیر خوراکی بسیار زیادی دارد که همگی این سوغاتی ها بیانگر ذوق و هنر و تمدن این شهر بزرگ است. خرید سوغاتی می تواند یادگاری خوبی به حساب بیاید اما خیلی وقت ها شما تمایل دارید تا نزدیکان خود را با ذائقه و فرهنگ غذایی یک شهر آشنا کنید بنابراین از سوغاتی های خوراکی استفاده می کنید.

اصفهان معروف ترین، سنتی ترین و خوشمزه ترین شیرینی ها را دارد. در کنار همه این ها باید یادآور شویم صنایع دستی قلم کاری شده و مینا کاری شده اصفهان در تمام دنیا زبانزد است. قلاب دوزی و ملیله کاری های اصفهان بسیار معروف و مشهور است. اگر در بازارهای اصفهان قدم بزنید متوجه تمدن و فرهنگ بالای این شهر خواهید شد.  

سوغاتی در واقع نوعی یادگاری به حساب می آید اما می توان برای آشنایی با فرهنگ و ذائقه مردم هر شهر، سوغاتی را از بین خوراکی ها و غذاها انتخاب کرد.

گز معروف ترین سوغات اصفهان

گز یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین سوغات اصفهان است. شاید با شنیدن نام گز، شهر اصفهان را به خاطر آورید، زیرا از چندین سال پیش تا کنون، گز اصفهان جزو معروف ترین و خوشمزه ترین سوغاتی های این شهر به حساب می آید. برای خرید گز اصفهان می توانید بصورت حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

گز انواع مختلفی دارد و شما بسته به سلیقه و ذائقه خود می توانید یکی از انواع آن را خریداری کرده و به عنوان سوغاتی به دوستان و آشنایانتان هدیه دهید. گز شکلاتی، گز لقمه ای، گز برشی، گز سکه ای، گز آردی و گز پیچ از انواع گزهای خوشمزه اصفهان هستند.

نبات

شاید برایتان جالب باشد تا بدانید نبات جزو سوغات اصفهان به حساب می آید. نبات در تمام منازل یافت می شود و از خواص دارویی آن به وفور استفاده می شود. اما جالب است تا بدانید نبات جزو سوغاتی های اصفهان به حساب می آید.

نبات نیز دارای شکل ها و طعم ها و همچنین رنگ های متفاوت است که شما می توانید بسته به ذائقه خود یکی از انواع آن را خریداری و مصرف کنید و حتی آن را به عنوان سوغاتی هدیه دهید.

نبات را می توانید به صورت شاخه ای یا چوبی تهیه کنید. طعم های مختلف نبات اصفهان عبارتند از نبات دارچینی، نبات زعفرانی، نبات زیره ای، نبات لیمویی و…

سوهان سوغات اصفهان است.

عسل فریدونشهر اصفهان

مرغوب ترین و بهترین نوع عسل را می توان در فریدونشهر اصفهان یافت کرد. تنوع بالای دارویی و گیاهی در این شهر باعث شده تا عسل های اصفهان بسیار معروف باشند.

عسل های اصفهان دارای خواص دارویی و درمانی بسیار زیادی هستند بنابراین جزو یکی از سوغاتی های خاص و ارزشمند اصفهان به حساب می آیند.

این عسل ها انواع مختلفی دارند از جمله عسل زول، عسل قنقال و عسل گون زرد. عسل جزو سوغات اصفهان به حساب می آید و می توان عسل اصفهان را جزو بهترین و مرغوبترین عسل ایران دانست.

سوهان عسلی

شما می توانید در همه جای اصفهان سوهان عسلی را به شکل های مختلفی یافت کنید. این سوغاتی خوشمزه و پرطرفدار به صورت برش خورده ، ورقه ای و با تزیین خلال بادام و پسته، به راحتی قابل دسترس است. سوهان عسلی جزو سوغاتی های پرطرفدار اصفهان به حساب می آید.

سوهان عسلی سوغات شهر اصفهان است.

شیرینی برشتوک

مگر می شود به اصفهان سفر کرد و طعم فوق العاده برشتوک را امتحان نکرد؟ این سوغاتی دلچسب و خوشمزه جزو معروف ترین و نام آشنا ترین سوغاتی های اصفهان به حساب می آید.

شیرینی برشتوک در طعم های مختلف و اکثرا لوزی شکل در بازارهای اصفهان یافت می شود و گزینه بسیار مناسبی برای سوغات اصفهان است. زیرا برشتوک جزو قدیمی ترین و اصیل ترین سوغاتی های اصفهان به حساب می آید.اگر علاقه مند به تهیه این شیرینی هستید، مقاله طرز تهیه شیرینی برشتوک و نکات برتر آن را در بلاگ ما بخوانید.

جوز قندی گران ترین سوغات اصفهان

جوز قندی جزو آن دسته سوغاتی های بسیار خاص و ویژه اصفهان به حساب می آید. تهیه جوز قندی از پیچیدگی های خاص خود برخوردار است. جوز قندی را می توان جزو گران ترین سوغاتی های اصفهان دانست. این شیرینی خوشمزه از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است به طوری که می توان آن را یک وعده غذایی کامل دانست.

جوز قندی با استفاده از میوه های مختلف تهیه می شود و بسیار مقوی و کامل می باشد. اگر به دنبال یکی از خاص ترین سوغاتی های اصفهان می گردید بهتر است جوز قندی را انتخاب کنید.

شیرینی کرکی

شیرینی کرکی را می توان جزو متفاوت ترین سوغات اصفهان دانست. گردشگران بسیار زیادی طعم شیرینی کرکی را امتحان کرده اند و پسندیده اند. شیرینی کرکی طعم و مزه فوق العاده خاص و خوشمزه ای دارد.

شما می توانید علاوه بر اینکه طعم این شیرینی را کنار چای خود امتحان می کنید، آن را به عنوان سوغاتی برای دوستان و آشنایان خود ببرید و آنها را نیز با طعم اصیل یکی از سوغاتی های اصفهان آشنا کنید.

شیرینی برنجی

اگر بخواهیم یکی از معروف ترین و سنتی ترین سوغاتی های اصفهان را معرفی کنیم، باید به شیرینی برنجی اشاره داشته باشیم. شیرینی برنجی بر خلاف سادگی که دارد، طعم فوق العاده دلچسب و خوشمزه ای دارد. این شیرینی خوشمزه جزو معروف ترین سوغاتی های شهر اصفهان به حساب می آید.

پولکی معروف ترین سوغاتی اصفهان

پولکی جزو معروف ترین سوغاتی های اصفهان به حساب می آید. پولکی دقیقا مانند پولک های ماهی بسیار شفاف و نازک است.

گردشگران و توریستان ایرانی و خارجی بسیار زیادی طعم پولکی را امتحان کرده و پسندیدند. شما می توانید پولکی را با طعم های مختلفی یافت کنید و این سوغاتی خوشمزه را به نزدیکان خود هدیه دهید. نارگیلی، عسلی، پسته ای، کاکائویی، نعنایی و… همگی از طعم های بی نظیر و خوشمزه پولکی هستند.

اصفهان جزو پهناور ترین و با تمدن ترین شهرهای ایران به حساب می آید. اکنون که با سوغات اصفهان آشنا شدید، امیدواریم بتوانید در سفر به این شهر، سوغاتی های خوبی را تهیه نمایید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

برچسب ها: بدون برچسب
0

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *