چند عدد شیرینی دانمارکی

طرز تهیه شیرینی دانمارکی چگونه است؟

یکی از محبوب‌ ترین انواع شیرینی در ایران شیرینی دانمارکی می باشد که بعضی از افراد به آن شیرینی گل محمدی نیز می‌گویند. از شیرینی دانمارکی معمولاً در مجالس، مهمانی ها و مراسم مختلف استفاده می ‌شود. در این مقاله می خواهیم طرز تهیه شیرینی دانمارکی و همچنین طرز تهیه شربت و کرم آن را آموزش دهیم با ما همراه باشید.

مراحل طرز تهیه شیرینی دانمارکی چگونه است؟

طرز تهیه شیرینی دانمارکی در سه مرحله کلی خلاصه می‌ شود که یک مرحله تهیه شربت یک مرحله تهیه کرم و مرحله آخر تهیه شیرینی می باشد.  ابتدا روش تهیه شربت و کرم شیرینی دانمارکی را برای شما توضیح می دهیم و پس از آن طرز تهیه شیرینی دانمارکی آموزش داده می شود.

طرز تهیه شربت شیرینی دانمارکی

اکنون در مورد تهیه شربت شیرینی دانمارکی توضیح می دهیم.

مواد لازم برای شربت شیرینی دانمارکی:

  • یک سوم پیمانه شکر
  • یک سوم پیمانه آب
  • یک قاشق غذاخوری زعفران دم کرده

طرز تهیه:

یکی از اصلی‌ ترین مراحل طرز تهیه شیرینی دانمارکی، آماده کردن شربت مخصوص آن می باشد. برای انجام این کار ابتدا شکر را به همراه آب، داخل ظرفی مانند شیر داغ کن که فلزی می باشد می ریزیم.

شیرینی دانمارکی با رویه کنجدی

سپس ظرف را بر روی گاز قرار داده و اجازه می‌ دهیم تا آب سریع تر به جوش آید. هنگامی که آب در حال جوشیدن است آن را مخلوط کنید تا شکر به خوبی در آن حل شود.

پس از این که شربت شیرینی کاملاً به جوش آمد شعله گاز را کم کنید و هم زدن را ادامه دهید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که شربت شما دارای غلظت مناسب شود. در این مرحله زعفران دم کرده را به شربت اضافه می کنید و پس از آن مواد را از روی گاز بر می دارید تا خنک شود.

طرز تهیه کرم شیرینی دانمارکی

همانگونه که گفته شد طرز تهیه شیرینی دانمارکی در سه مرحله انجام می‌ شود که مرحله دوم آن تهیه کرم شیرینی دانمارکی می باشد. این کرم در وسط شیرینی قرار می گیرد که مواد اولیه و روش تهیه این کرم شیرینی در زیر توضیح داده شده است.

مواد اولیه کرم شیرینی دانمارکی:

  • دو قاشق غذاخوری آرد
  • یک سوم پیمانه آب
  • یک سوم پیمانه شکر
  • یک پنس وانیل

روش تهیه کرم شیرینی دانمارکی:

برای تهیه کرم شیرینی دانمارکی نیز به یک شیر داغ کن نیاز می باشد که در این مرحله نیز شکر را به همراه آب داخل ظرف ریخته و بر روی گاز قرار می دهیم. زمانی که آب به جوش آمد، شکر را داخل آب حل کرده و پس از حل شدن کامل شعله گاز را کم می کنید. در این زمان می توانید آرد را به آب و شکر اضافه کنید.

دقت داشته باشید که در طرز تهیه شیرینی دانمارکی برای تهیه کرم آن هنگامی که آرد را به آب و شکر اضافه می کنید باید مواد را به خوبی به هم بزنید تا از گلوله شدن آرد در آب جلوگیری شود.

پس از این که آرد به طور کامل به مواد اضافه شد به قدری مواد را بر روی حرارت هم میزنیم که حالت کرم مانند پیدا کند. در این زمان می‌ توانید وانیل را به آن اضافه کنید و دوباره ترکیب را مخلوط کنید. سپس کرم به دست آمده را از روی گاز برداشته و اجازه می دهیم خنک شود.

روش و طرز تهیه شیرینی دانمارکی:

برای تهیه خود خود شیرینی دانمارکی نیز به مواد اولیه و دستور پخت نیاز می باشد که در ادامه طرز تهیه شیرینی دانمارکی و مواد اولیه به صورت جداگانه ارائه شده است.

مواد اولیه در طرز تهیه شیرینی دانمارکی:

  • دو و نیم پیمانه آرد
  • یک عدد تخم مرغ
  • یک سوم پیمانه روغن مایع
  • سه قاشق غذاخوری شکر
  • یک سوم پیمانه شیر
  • یک قاشق غذاخوری خمیر مایه
  • یک پنس وانیل
  • یک قاشق غذاخوری زعفران دم کردن

طرز تهیه:

طرز تهیه آن به شرح زیر است:

مرحله اول:

در مرحله اول طرز تهیه شیرینی دانمارکی یک قاشق شکر و یک قاشق خمیر مایه را به همراه شیر داخل یک ظرف می ریزید. پس از آن بر روی ظرف سلفون کشیده و اجازه می دهید حدود یک ربع در مکان گرم بماند. دقت داشته باشید که در این مرحله باید ظرف را با یک پارچه تمیز بپوشانید. در این زمان خمیر مایه تاثیر گذاشته و باعث ایجاد حباب در محلول می شود.

مرحله دوم:

در این مرحله از طرز تهیه شیرینی دانمارکی، باقیمانده شکر را به همراه تخم مرغ و وانیل داخل یک ظرف بزرگ ریخته و شروع به مخلوط کردن با استفاده از همزن می کنید. زمانی که مواد حالت یک دست پیدا کرد روغن مایع را به همراه مخلوط خمیر مایه ایی که آماده شده است به مواد اضافه می کنید و یک بار دیگر با استفاده از همزن مواد را به خوبی ترکیب می کنید.

مرحله سوم:

در این مرحله شروع به اضافه کردن آرد می‌کنید. دقت داشته باشید که آرد باید کم کم اضافه شود و با استفاده از یک لیستک‌ مواد را با آرد مخلوط می کنید. این کار را تا زمانی که خمیر حالت نرم پیدا کند و دیگر به دست یا لیستک نچسبد ادامه می‌ دهید.

زمانی که خمیر به این مرحله رسید آن را داخل یک ظرف بزرگ تر قرار داده و روی آن را با استفاده از پارچه ای می پوشانید.

سینی شیرینی دانمارکی

مرحله چهارم:

برای این که خمیر به اصطلاح وَر بیاید و دو برابر شود بهتر است آن را در مکان گرم به مدت یک ساعت قرار دهید. پس از آن که خمیر وَر آمد، با استفاده از دست آن را ورز دهید این کار باعث می‌ شود هوای اضافی خمیر گرفته شود. پس از آن بر روی سطح صافی مقداری آرد پاشیده و خمیر را پهن می کنید.

مرحله پنجم:

در طرز تهیه شیرینی دانمارکی آمده است که پس از پهن شدن خمیر قطر آن باید حدود نیم سانتی متر باشد. همچنین دقت داشته باشید که خمیر پهن شده باید حالت مربع مانند داشته باشد. در این زمان کرم شیرینی دانمارکی را به صورت طولی بر روی خمیر قرار دهید.

مرحله ششم:

در این مرحله از طرز تهیه شیرینی دانمارکی،  خمیر را به صورت لوله در بیاورید و با استفاده از یک چاقوی آن را به تکه های یکسان مربعی شکل تقسیم بندی کنید. سپس تکه های برش داده شده را بر روی سینی فر بچینید.

مرحله هفتم:

پس از آن که شیرینی ها داخل سینی فر قرار گرفت. حدود نیم ساعت صبر می کنید تا شیرینی ها به اصطلاح استراحت داده شوند. بعد از گذشت نیم ساعت برای تزیین روی شیرینی از کنجد و رومال که مخلوط زعفران و تخم ‌مرغ می باشد استفاده می شود سپس سینی را داخل فر قرار دهید.

مرحله هشتم:

آخرین مرحله در طرز تهیه شیرینی دانمارکی مرحله پخت می باشد که باید فر را بر روی ۱۸۰ درجه تنظیم کرده و حدود ۳۰ دقیقه منتظر بمانید. البته باید حدود یک ربع قبل از پخت شیرینی ها فر روشن شود تا فضای داخلی آن گرم باشد.

اگر پس از پایان ۳۰ دقیقه روی شیرینی شما طلایی رنگ نشده باشد بهتر است گریل فر را روشن کنید. این کار باعث می‌ شود تا روی شیرینی های شما نیز به خوبی پخته و طلایی شود.

پس از آن شیرینی ها را از داخل فر خارج کرده و کمی صبر می کنید تا خنک شود و سپس شیرینی ها را به ظرف مورد نظر انتقال می دهیم.

مطلب مرتبط: “طرز تهیه شیرینی نارگیلی چگونه است؟”

در طرز تهیه شیرینی دانمارکی علاوه بر این که باید در یک مرحله خود شیرینی را آماده کنید. دو مرحله دیگر که تهیه کرم برای بین شیرینی و همچنین شربت شیرینی برای براق شدن و خوش طعم شدن آن می باشد نیز وجود دارد، که هر یک از این مراحل به صورت کامل در بالا توضیح داده شد. امیدواریم این طرز تهیه برای شما مفید واقع شود. از همراهی شما سپاسگزاریم.

برچسب ها: بدون برچسب
0

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *