پولکی طلایی رنگ

پولکی دارای چه خواصی است؟

آیا تابحال در مورد خواص پولکی چیزی شنیده اید؟ اگر خواص آن را بدانید برای همیشه به آن چیزی بجز یک شیرینی خوشمزه نگاه می کنید. پولکی دارای کنجد، لیموعمانی و یا پرتقال است. اینها همه خواص زیادی دارند. با ما باشید تا با برخی از خواص پولکی آشنا شوید.

پولکی یکی از بهترین سوغات های ایران است که بسیار مشهور است. تهیه پولکی بسیار آسان است. در ادامه بعضی از خواص پولکی را برای شما بازگو می کنیم:

خواص پولکی: خواص کنجد موجود در پولکی کنجدی

از جمله خواص پولکی عبارتند از : کنجد برای سلامتی پوست ، سلامت استخوان ها ، کاهش اضطراب و جلوگیری از سرطان مفید است. کنجد سرشار از پروتئین است و کمک به پیشگیری از دیابت ،کاهش کلسترول خون ، بهبود هضم و گوارش ، سلامت قلب و بیماری کم خونی می کند و باعث درمان آرتریت شده و کمک به حفاظت کبد در برابر الکل می کند.

خواص پولکی: خواص لیمو عمانی موجود در پولکی لیمویی

از جمله خواص پولکی عبارتند از : سلامت قلب ، معده و دستگاه گوارش ، کمک به سم زدایی کردن روده ها ، سرطان ، تقویت سیستم ایمنی بدن ،  منبع عالی ویتامین D ، کمک به زنان در دوران پس از زایمان

خواص پولکی: خواص پرتقال موجود در پولکی پرتقالی

از جمله خواص پولکی عبارتند از :کمک به ضد عفونی کردن میکروب ها ، کمک به سلامت معده و ضد گاز معده ، سرشار از ویتامین  C، جلوگیری از سرطان لوزالمعده ، آرامش بخش و ضد التهاب ، کمک به کاهش درد و شست و شوی بدن ،کاهش کلسترول خون ، ضد ادرار ، ضد استفراغ ، دارای ویتامین A

خواص پولکی: خواص زعفران موجود در پولکی زعفرانی

از جمله خواص پولکی عبارتند از :کمک به روشن شدن پوست ، درمان آکنه و جوش صورت  ، درمان آفتاب سوختگی ، درمان ریزش مو ، کمک به تقویت میل جنسی ، نوزادان و کودکان ، قاعدگی و پریود زنان ، استرس، اضطراب و افسردگی ،  چشم ، کبد چرب ، سنگ کلیه ، سرماخوردگی و آنفولانزا ، معده و دستگاه گوارش ، کم خونی ، دیابت و قند خون ، پارکینسون و آلزایمر ، فشار خون ، سلامت قلب

پولکی لیمو عمانی

در ادامه طرز تهیه پولکی زنجبیلی را برای شما معرفی می کنیم:

پولکی زنجبیلی:

زمان پخت:

1 ساعت و 10 دقیقه

زمان خشک شدن پولکی در هوا:

10 ساعت

کل زمان پخت پولکی زنجبیلی:

1 ساعت و 20 دقیقه

مواد لازم برای تهیه پولکی زنجبیلی:

  • زنجبیل پوست کنده و برش خورده ، ترجیحاً با ریشه جوان
  • کمی نمک
  • 2 فنجان شکر گرانول سفید
  • شکر اضافی برای پوشش

دستورالعمل پولکی زنجبیلی:

به طور کلی شما می خواهید از ریشه های کوچک و زنجبیل کوچک استفاده کنید ، زیرا آنها کمتر چوبی و حساس هستند. اما اندازه متوسط نیز بسیار خوب کار خواهد کرد. بیشتر زنجبیل از چین وارد می شود اما گاهی اوقات می توانید زنجبیل پرورش یافته غیر چینی پیدا کنید که توصیه می کنم. در صورت امکان ارگانیک را نیز توصیه می کنم. بسیاری از خواص پولکی بخاطر زنجبیل آن هستند.

زنجبیل خرد شده را در قابلمه ای متوسط ​​قرار دهید و روی آن را با آب بپوشانید. بجوشانید و بگذارید 30 دقیقه بجوشد. 1/2 فنجان آب زنجبیل را ذخیره کرده و سپس برش های زنجبیل را آبکش کنید.

زنجبیل خرد شده را با آب زنجبیل ذخیره شده ، شکر و کمی نمک دوباره در قابلمه قرار دهید. بجوشانید ، حرارت را کم کنید و متوسط ​​بگذارید و برای مدت 35-40 دقیقه یا بدون اینکه دما در دماسنج آب نبات 225 درجه فارنهایت شود ، بدون جوش و جوشیدن آن را بپزید.

زنجبیل را در یک کاسه آبکش کنید تا از شربت گرفته شود (به یادداشت مراجعه کنید).

برش های زنجبیل را روی یک قفسه خنک کننده روی یک ورقه کلوچه قرار دهید و برش ها را به بهترین شکل ممکن جدا کنید. بگذارید به مدت 2 ساعت خنک شود (می خواهید چسبناک باشند اما خیس نباشند تا شکر بدون حل شدن بچسبد).

برش های زنجبیل را در یک کاسه شکر بریزید تا روی آنها کاملاً پوشانده شود. برش های زنجبیل را دوباره روی توری خنک کننده قرار دهید تا یک شب بماند.

توجه: اگر در یک منطقه بسیار مرطوب هستید می توانید زنجبیل آب نبات را در دستگاه خشک کن غذا یا در کمترین دما در کوره خشک کنید (ممکن است لازم باشد درب فر را باز کنید).

در یک ظرف ضد هوای در یک مکان تاریک و خنک نگهداری کنید. برای چندین ماه نگه دارید

پولکی در کنار چای

پولکی کنجدی:

زمان آماده سازی:

20 دقیقه

زمان پخت:

10 دقیقه

کل زمان پخت :

30 دقیقه

عناصر

  • 7 اونس حدود 1 لیوان دانه کنجد
  • 7 اونس حدود ½ فنجان به علاوه 1 قاشق غذاخوری عسل

دستورالعمل ها

دانه های کنجد را برشته کنید. می توانید آنها را در تابه پهن کرده و در فر با دمای 325 درجه فارنهایت قرار دهید یا می توانید آنها را در تابه نان تست کنید. شما می خواهید کمی رنگ بگیرند اما خیلی قهوه ای نباشند.

عسل را در قابلمه سس متوسط ​​ریخته و عسل را حرارت دهید تا حباب بخورد. بگذارید 5-4 دقیقه بجوشد. اگر دماسنج غذایی دارید ، می جوشانید تا عسل به دمای 250 درجه فارنهایت (125 درجه سانتیگراد) برسد.

دانه های کنجد تست شده را بریزید ، حرارت را کم کنید و هم بزنید. اطمینان حاصل کنید که همه مواد به خوبی با هم مخلوط شده اند. مخلوط را برای 2-3 دقیقه بیشتر گرم کنید (هرچه بیشتر ترد شود ، اما مراقب سوزاندن باشید). برای بررسی اینکه آیا آماده است ، مقدار کمی برداشته و آن را در لیوان با آب بیندازید ، باید در یک گلوله بماند ، اگر گسترش یابد هنوز باید گرم شود.

یک تابه را با کاغذ موم یا کاغذ روغنی با روغن زیتون اسپری یا مسواک بزنم . من ترجیح می دهم این مرحله را به جای استفاده از تابه ، مستقیماً روی میز انجام دهم ، به این ترتیب می توانم هر اندازه كه دوست دارم نازك پهن كنم (ضخامت من به قطر ¼ اینچ رسیده است).

ورق بالایی را با دقت برداشته و بگذارید حدود 15 دقیقه خنک شود. در میله های کوچک برش دهید (من از دستگاه برش پیتزا استفاده می کنم).

بگذارید کاملاً سرد شوند. با کاغذ مومی بین آنها در یک ظرف ضد هوای برداشته و ذخیره کنید.

 

در این مقاله با برخی از خواص پولکی آشنا شدید و دیدید که پولکی برطبق مواد بکاررفته در آن خواص مختلفی دارد. امیدواریم ازین مقاله خوشتان آمده باشد و بتوانید مطالب آن را با دیگران به اشتراک بگذارید تا آنها نیز دید متفاوتی نسبت به این شیرینی دوست داشتنی پیدا کنند.

اشتراک گذاری
برچسب ها: بدون برچسب
1

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *