پذیرایی از مهمان

آداب پذیرایی از مهمانان

پذیرایی از مهمانان برای همه امری خوشایند است چرا که می‌توان با دیگران معاشرت داشت ، اما در این میان پذیرایی کردن از مهمان یک امر مهم و ضروری است که نیازمند  برنامه ریزی با توجه به تدارکات است. در این مقاله در مورد آداب پذیرایی صحبت می کنیم.

 از روزگاران گذشته تا به امروز مهمان نوازی و پذیرایی از آن وجود داشته است . یکی از اصول مهم آداب پذیرایی در ابتدا استقبال از مهمان است . باید که با چهره‌ای باز و خندان به او خوشامد گویی کنید .

 گاهی برای پذیرایی تدارکات مفصلی می‌بینند و این تدارکات باعث می‌شود که زیاد در کنار مهمان نباشید و بیشتر وقت در آشپزخانه بگذرد، که مهمان هم احساس خستگی می‌کند ولی بهتر است که به جای تدارکات زیاد با چیزهای ساده پذیرایی کنید . در عوض بیشتر وقت خود را در کنار مهمان بگذرانید که باعث رضایت و احساس خوش در دو طرف می‌شود.

نکاتی لازم در آداب پذیرایی

پذیرایی مهمانان معمولا در منزل انجام می‌شود. پس اول در خانه چند کار مهم باید انجام شود که اولین آن این است که وضعیت و انتخاب یک استراتژی برای یک مهمانی ارزیابی شود. سپس نظافت خانه مهم است.

بعد از آن تهیه لیست از مهمان ها و بررسی وسایل و پذیرایی و در آخر هم تعیین نوع غذا و تهیه آن مهم است. باید به تعداد مهمان دعوت کرد که آنها احساس راحتی داشته باشند و افرادی را دعوت کنید که در ارتباط با دیگران مشکل نداشته باشند.

از نشان دادن روی خوش دریغ نکنید . اولین و مهمترین اصل در پذیرایی داشتن میزبان خوب است و میزبان خوب کسی است که بلد باشد با مهمانان خود ارتباط برقرار کند . ارتباط چشمی هم مهم است وقتی که مشغول گفت و گو با آنها هستید به چشم هایشان نگاه کنید .

  • اهمیت خوب شنیدن: افراد گرم و صمیمی توانایی خوب شنیدن و گوش دادن به طرف مقابل را دارند در نتیجه احساس راحتی را به وجود می آورند.
  • استقبال گرم : اگر بتوانید یک استقبال گرم داشته باشید کار مهمی را انجام داده‌اید ، چون نشان می‌دهید از دیدن آنها خوشحال شده‌اید .
  • گشاده رو بودن : مهمان را با خانه آشنا کنید ، آرامش داشتن و هم صحبت خوبی با آنها شدن مهم است .غذای مورد علاقه شان را تهیه کنید .غذا ها را زود سرو نکنید و همراه مهمان غذا بخورید.خوراکی های مرغوب تهیه کنید.

لبخند زدن به مهمان

چگونه یک پذیرایی خوب انجام می‌شود؟

آداب پذیرایی اصول اساسی دارد که اگر رعایت شود ، لحظات شاد و به یاد ماندنی هم برای میزبان و هم برای مهمان فراهم می‌کند.

همه مردم تنوع طلب و طرفدار زیبایی و خاص بودن هستند. برای پذیرایی می‌توان ایده های متفاوتی به کاربرد که تمام این ایده ها در نهایت باعث رضایت مهمان ها می‌شود و این نشان دهنده اوج سلیقه میزبان است .

شیرینی جزء جدا نشدنی رنگ میز های مهمانی است. گاهی از انواع شیرینی نمونه هایی از گز و سوهان را روی میز می‌گذارند و دمنوش یا چای خوش طعم را هم کنار آن قرار می‌دهند تا طراوت مهمانی را چند برابر کند .

آداب پذیرایی شامل تلاش و کوشش میزبان در راستای تامین آسایش مهمان است . در پذیرایی، میزبان و مهمان نسبت به هم وظایفی دارند ، و میزبان با رعایت اصول و نکاتی می‌تواند موجب رضایت مهمان شود .

برای پذیرایی قبل از هر برنامه ای ، طراحی دکوراسیون و فضای داخلی ، انتخاب پوشش مناسب ، تدارک میز غذا و رعایت اصول میزبانی دارای اهمیت است. انتخاب زمان مناسب یکی از نکات قابل توجه است .

تدارکات میز غذا و تنقلات یکی از مراحل پذیرایی به حساب می‌آید . به همین خاطر اطمینان از وجود تمام وسایل و مواد لازم مهم می‌باشد. می‌توان از غذا های متفاوت و غیر معمول مجلسی استفاده کرد . البته به جای شیرینی می‌توان از گز مرغوب برای پذیرایی استفاده کرد که امروزه از این شیرینی خوشمزه به خصوص در اعیاد مختلف روی میز پذیرایی به چشم می‌خورد .

اگر جو خودمانی است و علایق مشترک و نزدیک به هم دارید تدارک یک بازی دست جمعی باعث می‌شود که هم حوصله آنها سر نرود و هم اوقات خوشی را کنار هم سپری کنند . هماهنگی و یک دست بودن ظروف پذیرایی از جمله کارهایی است که می‌تواند جلوه خاصی به پذیرایی از مهمانان شما بدهد .

چگونه می‌توان یک میزبان خوب بود ؟

اینکه شما چه نوع مهمانی دارید و میزبان چه نوع مهمانی هستید مهم نیست ، بلکه راه و روش درست میزبانی و اینکه یک مهمانی و پذیرایی خوب و عالی را برگزار کنید دارای اهمیت است .

 گام اول که مهم است نحوه صحیح دعوت کردن است که باید نوع دعوت و صحبت به گونه ای باشد که نشان دهد شما با علاقه و عشق آنها را دعوت کرده‌اید .

 داشتن آمادگی قبلی و برنامه ریزی برای پذیرایی بسیار مهم است . آرامش داشتن از نکات بعدی است.برای مهمان همیشه باید ارزش قائل شد و نباید او را به حال خود رها کرد.

سرو کردن برای مهمان

انعطاف پذیر باشید. اگر کسی بدون دعوت به خانه شما آمد با خوشرویی از او استقبال کنید. همانطور که استقبال مهم است بدرقه کردن هم از آداب بسیار مهم به حساب می‌آید.

 قبل از مهمانی همه وسایل مورد نیاز برای پذیرایی را آماده کنید تا در آرامش به هر دو طرف خوش بگذرد. حال آنکه چه با مهمان ها صمیمی باشید یا نه ، مهم این است که اصول خاصی برای پذیرایی باید رعایت شود که آداب استقبال و آداب بدرقه مهم هستند .

 در آداب پذیرایی ادب حکم می‌کند می‌کند که در حضور مهمان هیچ گاه از خرج و مخارج مهمانی صحبت نشود . مهمتر اینکه تا مهمان ها ننشسته‌اند شما اول ننشینید . در آداب پذیرایی فقط خوردن ملاک نیست بلکه احترام به شخصیت طرف مقابل و مهمان از هر چیز دیگری مهم تر است . با ساده ترین چیز ها اما با خوش رفتاری می‌توان باعث خوشحالی مهمان ها شد.

به خاطر ترکیب چند طعم و تنوع محصولات برای ذائقه های مختلف ، سوهان در اعیاد و پذیرایی از مهمان کاربرد زیادی دارد.

در این مقاله در مورد نکات بسیاری که برای آداب پذیرایی استفاده می شود صحبت کردیم. با رعایت این نکات می توان مهمانی های بهتری برگزار کرد و مهمانان را راضی به خانه فرستاد. از همراهی شما بسیار سپاسگزاریم.

برچسب ها: بدون برچسب
0

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *